שינויים רבים חלים בחודשים האחרונים על שוק התקשורת הישראלי, נראה כי אינטרנט הופך לתחום יותר ויותר תחרותי וגם בין ספקי שירותי תקשורת אחרים, כמו טלפוניה, טלוויזיה ותקשורת סלולארית, מתעצמת התחרות. בכתבתו של אמיתי זיו בעיתון הארץ, מדווח כי דנקנר מביע עניין בחברת HOT, במטרה להתחרות במונופול של בזק.
לפי כתבתו, אי. די. בי, ששולטת בסלקום ובנטוויז'ן, לא צפויה להסתפק ב – 20% ממניות HOT. אם אי. די. בי. תרכוש את השליטה בחברת הכבלים, תהיה בידיה היכולת ליצור קבוצת תקשורת גדולה, למעשה – השנייה בגודלה בישראל.
מה יקרה אם HOT תירכש?
לפי סקירתו של אמיתי זיו, לא נראה שבפני דנקנר יעמדו מכשולים רבים אם ירצה לרכוש את השליטה בחברת HOT. כיום, עבור אף אחד מבעלי המניות, HOT לא מהווה נכס אסטרטגי. אם עסקה זו תושלם ואי. ד. בי. תהיה בעלת השליטה בחברת הכבלים, יווצרו שישראל שתי קבוצות תקשורת ענקיות המספקות סל שירותים מלא, הכולל שירותי טלפוניה וסלולר, טלוויזיה, שירות ספקי אינטרנט, תשתית אינטרנט ועוד.
מי שעלול להתקשות להתמודד עם התחרות החדשה, הן החברות שטרם התכנסו, כמו Smile012 ופרטנר. למה? כי סינרגיה מהסוג אליה שואפת אי. די. בי. תעצים את נטוויז'ן וסלקום, על חשבון ופרטנר. הצרכן לעומת זאת, צפוי להיות מרוצה, חברת הכבלים תוכל להציע חבילת שירותים רחבה וזולה יותר ואם בעקבות המיזוג תבוא השקעה בתשתיות אינטרנט, אז גם צרכנים רבים יותר יהינו מאינטרנט מהיר.