SEO PR זה כבר לא המחר...שימוש בפלטפורמת האינטרנט לחשיפת עסק, מוצר או שירות הפך לאחד הערוצים המרכזיים להגברת פרסום, קידום מכירות ומשיכת לקוחות פוטנציאליים. יחסי ציבור במנועי חיפוש ובכלל באינטרנט מהווים חלק נכבד מכלל פעילות יחסי הציבור והפרסום של בתי עסק רבים ובהדרגה פוחת חלקם של ערוצי היח"צ המסורתיים: עיתונות כתובה, רדיו וכמובן טלויזיה.
האינטרנט מזמן קשת רחבה של אפשרויות דינמיות לקידום פעילות יח"צנית, ובהן: בניית אתרים, השתתפות בבלוגים, טוקבקים, פורומים והצטרפות לרשתות חברתיות.
אך עצם ההימצאות במגוון הערוצים האינטרנטיים אינה מבטיחה את הבולטות והחשיפה הנדרשת. לשם כך פותח תחום קידום האתרים (SEO), אשר תכליתו למצב את אתר החברה במיקום גבוה בעת ביצוע חיפוש ראשוני באחד ממנועי החיפוש.
ניהול תדמית באינטרנט, המהווה כיום נדבך משלים לפעילות יח"צ באינטרנט, מבקש להפוך את האתר המקודם לנכון ורלוונטי, תוך יצירת עדיפות על פני המתחרים.
על השגת בולטות ומובילות במנועי חיפוש או - כיצד להבטיח עליה בחכתו של Google?
מנוע החיפוש המרכזי כיום בשוק הוא ה Google. השימוש בגוגל כה נפוץ, עד כי הומצא כינוי חדש לעצם ביצוע פעולת החיפוש באינטרנט, הנגזר משמו של מנוע זה.
אנשים רבים נוהגים "לגגל" מספר פעמים במהלך היום כדי להתעדכן בחדשות, לחפש מידע בתחום מסוים ולבצע סקרי שוק והשוואות מחירים.
קידום אתרים נועד להבטיח ששם העסק או החברה המקודמת יעלה במסגרת התוצאות הנכונות של החיפוש, תוך העלאת תוצאות החיפוש האפקטיביות לראש הרשימה ודחיקת תוצאות איזוטריות או שליליות לתחתיתה.
לשם כך נדרש לעמוד בשני קריטריונים מרכזיים: התאמת תוכנו של האתר לניתוח שמבצע מנוע החיפוש (באמצעות אלגוריתם המבוסס על סריקת מילות מפתח) והגברת כמות הקישורים וההפניות לאתר המבוקש, תוך דגש על איכות הקישורים וניפוי פרסומים שליליים.
מילוי אופטימלי אחר שני התנאים האלה מבטיח רלוונטיות והתאמה של האתר, ומכאן נגזר גם שמו הלועזי של התחום, אשר הפך למקצוע - Optimization Search Engine.
ניהול תדמית באינטרנט מתמקד בשני פרמטרים עיקריים:
הפרמטר הראשון שם דגש על כמות ומיקום ומטרתו היא כפולה
למצב את מילות החיפוש הרלוונטיות גבוה ככל הניתן בראש העמוד - בכותרת הראשית או בפסקאות התחיליות - סקרים שנערכו בתחום מלמדים, כי מרבית הגולשים מסתפקים בשלוש תוצאות החיפוש הראשונות, ולכן, מיקום גבוה מבטיח חשיפה מיטבית.
להביא לכך שרובו של הטקסט יעסוק בתחום לגביו מבצע מנוע החיפוש ניתוח וסריקה, בכדי להגביר מספר הביקורים באתר.
הפרמטר השני, מתמקד באיכות - וגם בהיבט זה היעד כפול
מאמץ למקסם את כמות הקישורים המשמעותיים וה"נחשבים" אשר מפנים אל האתר, קרי, ליצור הפניות מתוך אתרים גדולים ונצפים, בעלי שיעור חשיפה גבוה.
שאיפה להטבת התדמית - הגברת כמות הקישורים החיוביים לאתר, תוך ניפוי פרסומים שליליים ובלתי רלוונטיים.
הדרכים להבטיח שאם אתה שם במנועי חיפוש - אתה קיים, אבל לא סתם...
יצירת שיתוף ותיאום בין פעילות יח"צ באינטרנט לבין קידום אתרים באינטרנט - הן התוכן והן קידום התוכן מגיעים מאותו עולם תוכן. מדובר במדיות משלימות, בעלות אינטרסים משיקים ומשותפים. יח"צ באינטרנט כמו גם קידום אתרים, מבוססים שניהם על שימוש במילות מפתח וטקסטים שלדיים ומיישמים אופני עבודה וטכניקות שיווק דומות.
שתי המדיות הללו מבקשות להניע את מנוע החיפוש - פעילות יח"צ אינטרנטית, איכותית וממוקדת ככל שתהיה, לא תצלח ללא קידום נכון של האתר, באופן שיצור מובילות ויביא לאיתור תוצאות החיפוש החיוביות, ומצידו השני של המתרס - מלאכת קידום אתרים נשענת על קיום מערך יעיל של יחסי ציבור ושיווק.
לכן, חבירה סמביוטית בין שני התחומים להשגת המטרות הנפרדות והמשותפות, תוך מיפוי צורכי השוק וגיבוש אסטרטגיה של פעילות יד ביד, יכולה להביא להפריה הדדית ומקסום החשיפה הרצויה.
הסרת תוצאות שליליות - קידום אתרים מתמקד בהטבת תדמית האתר וניפוי פרסומים מסוג ביקורת רעה, ידיעה חדשותית שאינה מחמיאה או מידע איזוטרי, אשר אינם מועילים לקידום האתר ולעיתים אף בעלי השפעה מזיקה. ניהול תדמית באינטרנט מכוון, בין היתר, לדחיקת והסרת פרסומים אלה, מטוקבקים, בלוגים ופורמים, כך שלא יופיעו בין תוצאות החיפוש הראשונות.
דגש על יצירת תוכן איכותי ומקצועי והפצתו ברחבי הרשת - מדובר בתהליך דו שלב. ראשית, גיבוש מאמרים מקצועיים, תרגום מידע ותחומי פעילות לפורמטים ידידותיים למשתמש, דוגמת "עשרת הדיברות בתחום..." או "כללי הזהב והטיפים עבור..." ובהמשך - מציאת הבמות הרלוונטיות לפרסומם באינטרנט.
המטרה היא ליצור פרסום חוצה רשת, אשר אינו מסתכם באתר הבית עצמו, זאת בדרך של התארחות באתרים עמיתים, השתתפות בבלוגים ובפורומים מקצועיים העוסקים בתחומי פעילות משיקים, ייזום תגובות אד הוק לארועים והתרחשויות שיש בהן עניין לאתר או לשירות הניתן על ידו וכד'.
קידום אתרים, אשר שם דגש על קישוריות ויצירת הפניות מאתרים רבים וחשוב מכך רלוונטיים, ממקסם באופן משמעותי את כמות התוצאות המאותרות ראשונות במהלך חיפוש אחר עסק, מוצר או שירות.
ניהול בלוגים ופוסטים מקצועיים - כלים באמצעותם ניתן להעביר אינפורמציה שהינה מעבר לפעילות העסק. ערוצים אלה מהווים שופר להשמעת דעות בנושאים מקצועיים ואקטואליים, התייחסות לחדשות ועדכונים בענף ואף גילוי מעורבות חברתית. עשיית שימוש בהם מביאה להטבת תוצאות החיפוש ושיפור תדמית האתר.
פרסום מקוון - מעבר להיותו מנוע חיפוש, מציע ה Google מגוון אפשרויות פרסומיות, דוגמת Google Adwords (קישורים ממומנים) או Google AdSense (תוכניות השותפים, המיועדות ליצור הכנסה נוספת מהאתר). שיטות אלה מבוססות על רכישת שטחי פרסום ברשת והתשלום עבורן מתבצע בהתאם לתוצאות - כמות הכניסות בפועל לאתר או הרכישות המתבצעות דרכו.
שילוב פרסומים מיטיבים כמו המלצות, ביקורות חיוביות וחוות דעת מחמיאות, החתומות על ידי לקוחות האתר. במסגרת אלה יתוארו קבלת שירות מוצלח, מוצר איכותי, יחס אדיב, אמינות העסק וכד', אשר מעצימים את תוצאות החיפוש החיוביות אודותיו.
יש לכם שאלות על יחסי ציבור במנועי חיפוש? פנו אלינו!
|